Moonlight diner & kanoën - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Michiel Dupon - WaarBenJij.nu Moonlight diner & kanoën - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Michiel Dupon - WaarBenJij.nu

Moonlight diner & kanoën

Door: Michiel Dupon

Blijf op de hoogte en volg Michiel

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Week 2 - Naast dat we een presentatie moesten maken deze week over een Festival lag ik voornamelijk veel op het strand te genieten van het weer. De golven zijn sterk, je moet ook oppassen wanneer je met de golven mee kunt zwemmen en wanneer je er beter onder door kunt duiken. Geloof me, deze ervaring heb ik maar al te best mee gemaakt. Met de golven mee zwemmen is leuk maar als je te lang mee zwemt wordt je mee getrokken en maak je een paar goeie salto's onder het water met natuurlijk overal zand en zout. Daarnaast nog volleybal gespeeld en vooral veel uit eten. Het eten is hier echt lekker, ondertussen al buffel en struisvogel gegeten en de desserts zijn echt geweldig!

In de weekenden gaan we veel weg, dit weekend hadden we een full moon diner midden in de natuur van Zuid-Afrika. Helaas regende het die dag, dus was het diner naar een restaurant verplaatst. het vervoer duurde echt lang, ze zouden ons ophalen vanaf Stenden maar kwamen maar niet, wat bleek nou, de bus ging kapot onderweg maar ze hadden maar niks gemeld. ondertussen hadden ze ons zelf maar opgehaald met hun auto's waardoor we daarna heerlijk een 3 gangen diner hadden van gerookte zalm tot een mooi stuk vlees van het open vuur tot een heerlijke karamel chocolade cake.

De volgende dag stond kanoën op de planning, dit was dichtbij en stond eigenlijk op nog geen 5 minuten lopen vanaf Stenden. Er was een rivier die uitmonden in zee, ze raden ons aan om Richting te zee te peddelen omdat die stroming op dat punt het sterkste was zodat we het zwaarste al achter de rug hadden. Daarna naar links waar we een woonwijk in kwamen met enorme huizen echt niet normaal! Dit keer gingen we met de stroom mee en dat ging echt hard. Naast de route hadden we natuurlijk veel plezier! Heb elke bood nat gespetterd met het water, en natuurlijk zelf ook de volle laag gehad! heb me ondertussen 3 keer moeten insmeren omdat ik elke keer weer aan het verbranden was, en wat doen ze, ja hoor, ze gooien mijn kano om! Kon ik weer opnieuw smeren! Nadat we weer terug waren aan vaste land, liepen we naar Bermuda's toe waar we van 4 tot 6 2 cocktails konden bestellen voor de prijs van 1. Hier was live muziek en hebben we heerlijk nacho's en een burger gegeten. Daarnaast heel veel pleier gehad met een spelletje dat de Amerikanen ons hadden geleerd 'what are the odds' dit betekend dat je random moet roepen what are the odds dat je bijvoorbeeld in het water springt, dat vertel jij 1 out of 10. Dit kan ook veel hoger of lager zijn. vervolgens telt er iemand af en dan noemen ze beide een getal in dit geval tussen de 1 en de 10. als dit de eerste keer hetzelfde is dan moet je het doen, als dit niet zo is telt er iemand nog een keer en als het getal dan het zelfde is moet degene die het verzonnen had het doen. hier hebben we veel lol mee beleefd en ik moest dus al bijvoorbeeld een random jongen een knuffel geven. Dit was een leuke afsluiting van de week en daarna natuurlijk weer naar school.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Aangekomen

Aangekomen in Forest Hall Guest House in Port Elizabeth, lange reis achter de rug maar het was het waard! Eerste vlucht naar Londen was niet lang alleen het afscheid nemen op Schiphol was toch wel even zwaar. Ook het wegen van de koffer, die mocht niet voorbij de 23 kg komen en mijn tas zat er precies op met het krakkemikkige weegschaaltje van thuis. Gelukkig ging ik overal fluitend door heen en alles was prima. De eerste vlucht was erg kort en we waren daarom ook zo in Londen Heathrow, waar we vervolgens een burger hebben gegeten en waar we ruim 4 uur moesten wachten. Daarna in een immens groot vliegtuig gestapt en vertrokken naar Johannesburg, hier zaten we ruim 10 uur in maar we hadden wel een scherm waar we films etc. op konden kijken. Er was een storing met het licht want deze bleef de hele rit branden waardoor ik ook weinig heb kunnen slapen. na een lange tocht toch aangekomen in Johannesburg waar we maar anderhalf uur hadden om over te stappen dit was een hele rees doordat mijn tas maar niet verscheen op de band, gelukkig op het laatste moment toch verschenen en met ze alle gerend naar de bagage drop en je raad het nooit, maar de stroom viel uit in het vliegveld van Johannesburg! Nu konden we helemaal niks en de gate sloot eigenlijk al in 15 minuten + we moesten nog langs de controle heen! Op een gegeven moment deed alles het weer dus wij als een gek alle koffers ingecheckt en naar de controle heen en natuurlijk je raad het al, weer de stroom uit! uit eindelijk zou de gate al gaan sluiten maar kwamen we nog als gekken aan rennen en konden we net op tijd naar binnen. Eenmaal in het vliegtuig naar Port Elizabeth bedachten we ons dat onze ingecheckte bagage dan ook binnen 20 minuten in het vliegtuig moest en eigenlijk dachten we dus dat onze bagage dus nog niet gearriveerd was toen wij uit het vliegtuig stapte. Maar tot onze verbazing waren alle tassen gewoon aanwezig en konden we rustig inchecken in de B&B. Nu snel maar weer genieten van het weer, straks met de taxi naar het strand om uit eten te gaan. Groetjes uit Zuid-Afrika!