Weekend Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Michiel Dupon - WaarBenJij.nu Weekend Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Michiel Dupon - WaarBenJij.nu

Weekend Plettenberg Bay

Door: Michiel Dupon

Blijf op de hoogte en volg Michiel

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Week 3 - Weekend naar Plettenberg Bay waar we een ongelofelijk mooie chalet hadden gehuurd. We hadden een Dikke bak gehuurd voor 6 mensen met stoelverwarming ingebouwde navigatie noem het maar op, en gassen met dat ding dat was echt heel gaaf! De heen weg was lang maar we kwamen langs de oude boom langs van 1000 jaar oud waar we veel plezier hebben beleefd, heb daar zelfs nog een souvenir gekocht van ebben een neushoorn. Daarna onze tour weer voorgezet naar plettenberg Bay. Toen we aankwamen in het prachtige chaletje zijn we meteen boodschappen gaan doen voor het avond eten, dit was als voorgerecht nacho's en als hoofdgerecht wraps. mijn gerecht was het dessert, dit was een bodem van oreo's en daarom lekker veel vanille ijs haha! De volgende dag moesten we vroeg op, ik maakte het ontbijt met scrembled eggs en vervolgens snel in de auto op weg naar Jukani. Dit was een park met allemaal roofdieren wat echt heel erg gaaf was om te zien. Het enige nadeel is dat deze dieren in kooien zaten wat het toch meer lied voelen als een dierentuin. Maar gelukkig ga ik nog met mijn vriendinnetje naar Schotia Safari Park waar het echte wilde dieren spotten gaat beginnen! De Foto's worden hier allemaal bijgeplaatst. Daarna meteen door naar Birds of Eden, waar je zelf doorheen kon lopen met allemaal vogels wat echt heel erg gaaf was, dit waren echt hele mooie kleurrijke vogels en heb hier ook echt hele mooie foto's van gemaakt. Een mooie blauwe vogel ging ook op de tas zitten van Hilde en een papegaai kon ik echt bijna aanraken tot dat hij me opeens wilde bijten haha. Daarna gingen we door naar Monkeyland, even voor de duidelijkheid, dit zijn 3 parken en we hadden een pakket voor ze alle 3 dus we moesten ze allemaal langs. In Monkeyland liepen we met een gids door het bos waar alle apen om je heen vlogen wat echt een hele leuke ervaring was. er was ook 1 soort aap waar ze er maar 3 van hadden en 10% van hun bezoekers zien ze. Wij waren in die 10% en ik heb er hele mooie foto's van kunnen maken.

Na de parken vertrokken we weer naar de chalet om te plannen voor het avond eten want we wilde uit eten in Plettenberg bay. We kwamen op een heel mooi strand huis uit met zicht op de zee en de maan die onder ging en de hele veerspiegeling te zien was in de zee ongelofelijk mooi! De spare ribs zijn daar ook heerlijk!

De volgende dag heerlijk uitgeslapen en alweer vertrokken op weg naar Port Alfred. Onder wel gestopt bij de hoogste bungeejump brug van de wereld, maar liefst 216 meter hoog! Want Iris wilde hier heel graag van afspringen haha. Om het al te zien was echt ongelofelijk eng maar wel echt heel gaaf. Dus Marianne, er staat nog wat op onze planning in die 3 weken!!! (Ja ja ik ben van plan om te gaan springen van die brug). Wat wel heel toevallig is, is dat ik Nederlanders daar tegen kwam die ook uit Leeuwarden kwamen en op Gerben Colmjonwei wonen! Ik woonde daar dus ook eerst op 179 en hun op 30! En wat nog toevalliger is, i dat zij de ouders zijn van een meisje die in de supermarkt werkt daar en die wel is bij ons over de vloer is geweest! Echt een hele kleine wereld! Vervolgens weer terug gegaan naar Stenden waar we moesten opschieten want we hadden nog een uitnodiging die avond.

De Amerikanen die hier ook zitten hadden me uitgenodigd nadat ik voor ze heb staan braaien en ze de Nederlandse pannenkoeken heb laten proeven, om bij hun echt Amerikaans te gaan eten namelijk macaroni chees!! Dit was echt heerlijk! ze hadden me al beloofd om de volgende keer dat ze het maken me weer uit te nodigen zodat ik het kan leren! Dus Marianne als je hier komt ga ik voor je Amerikaans koken!! Dit was week 3 nu met volle moed in week 4 starten, want er moet ook nog een assignment gemaakt worden (oeps)

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Aangekomen

Aangekomen in Forest Hall Guest House in Port Elizabeth, lange reis achter de rug maar het was het waard! Eerste vlucht naar Londen was niet lang alleen het afscheid nemen op Schiphol was toch wel even zwaar. Ook het wegen van de koffer, die mocht niet voorbij de 23 kg komen en mijn tas zat er precies op met het krakkemikkige weegschaaltje van thuis. Gelukkig ging ik overal fluitend door heen en alles was prima. De eerste vlucht was erg kort en we waren daarom ook zo in Londen Heathrow, waar we vervolgens een burger hebben gegeten en waar we ruim 4 uur moesten wachten. Daarna in een immens groot vliegtuig gestapt en vertrokken naar Johannesburg, hier zaten we ruim 10 uur in maar we hadden wel een scherm waar we films etc. op konden kijken. Er was een storing met het licht want deze bleef de hele rit branden waardoor ik ook weinig heb kunnen slapen. na een lange tocht toch aangekomen in Johannesburg waar we maar anderhalf uur hadden om over te stappen dit was een hele rees doordat mijn tas maar niet verscheen op de band, gelukkig op het laatste moment toch verschenen en met ze alle gerend naar de bagage drop en je raad het nooit, maar de stroom viel uit in het vliegveld van Johannesburg! Nu konden we helemaal niks en de gate sloot eigenlijk al in 15 minuten + we moesten nog langs de controle heen! Op een gegeven moment deed alles het weer dus wij als een gek alle koffers ingecheckt en naar de controle heen en natuurlijk je raad het al, weer de stroom uit! uit eindelijk zou de gate al gaan sluiten maar kwamen we nog als gekken aan rennen en konden we net op tijd naar binnen. Eenmaal in het vliegtuig naar Port Elizabeth bedachten we ons dat onze ingecheckte bagage dan ook binnen 20 minuten in het vliegtuig moest en eigenlijk dachten we dus dat onze bagage dus nog niet gearriveerd was toen wij uit het vliegtuig stapte. Maar tot onze verbazing waren alle tassen gewoon aanwezig en konden we rustig inchecken in de B&B. Nu snel maar weer genieten van het weer, straks met de taxi naar het strand om uit eten te gaan. Groetjes uit Zuid-Afrika!